Artikel Menarik

02 July 2011

Di Sebalik Gila

Kita sering tergelak bila melihat gelagat orang gila sama ada dari segi percakapan atau perbuatannya. Sedarkah bahawa korang juga sama saja dengan orang gila tapi caranya saja yang berbeza.

1) Orang gila suka bercakap merapu meraban, korang juga suka bercakap benda-benda yang mengarut, diselang-seli dengan mencarut, mengumpat, menipu, memfitnah dan macam-macam lagi hingga adakala orang gila pun tak mampu buat.

2) Pakaian orang gila yang compang-camping. Jika dilihat pada fesyen pakaian sekarang sama je dengan orang gila... koyak sana sini, yang tak koyak pun dikoyaknya, pakai baju sendat atau singkat yang boleh bagai tak cukup kain.

3) Makanan dan minuman orang gila ini pada dasarnya memang la kotor tapi korang yang normal pun sama jugak nampak bersih tapi natijah atau cara yang kotor, minum arak dah macam minum teh ais, makan nasik tapi dari hasil judi, takpun rasuah.

4) Tempat tinggal orang gila yang tinggal merata, korang juga gemar meninggalkan anak-anak yang taktau apa kat merata-rata. Tinggalkan tanggungjawab, adakala membuat kerja terkutuk pun kat mana-mana ikut suka je.

5) Kelakuan orang gila yang tak peduli apa orang kata sebab tak siuman tapi korang yang normal orang dah tegur pun tapi buat jugak... melalak, menari terkinja-kinja, kan orang dah kata itu salah tapi buat juga.

6) Kerja orang gila memang gila, tapi korang suka kerjakan orang sampai gila. Menindas orang susah, merompak, hisap dadah. Segila-gila orang gila pun tak buat kerja gila yang gila macam korang.

Jangan gelakkan kepada orang gila kerana mereka tidak tahu apa-apa... yang korang ada otak dan akal fikiran yang sempurna boleh berfikir tertawakan orang gila dan ada juga yang menjadi orang gila walhal orang taknya masih waras tetapi sahaja memasukkan tekanan di dalam akal fikiran menyebabkan GILA!
Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

4 comments:

  1. wa gila sama lu...

    he.. jarang org share bnda2 gini.. nice :D

    ReplyDelete
  2. @Rain - haha... gila2.. tq!

    ReplyDelete
  3. stiap kali aku jalan2, n nmpk orng kurang sioman ni, aku takut.. takut satu hari nanti jd mcm diorng, atau stu hari nanti ada slh sorang ahli keluarga or sahabat jd mcm diorng..

    cool sabtuday gathering with bloggers http://eleventx.blogspot.com/2011/07/blogger-sports-carnival-2011-with.html

    ReplyDelete
  4. Betul la Shak. 6 point tu sume kena atas batang idung sendiri. Huhu.. Insaf insaf ~ Terima kasih Shak sebab ingat mengingatkan ya.

    ReplyDelete