Artikel Menarik

15 September 2012

Aktifkan GodMode Dalam Windows 7

PERHATIAN : Berfungsi untuk Windows 7 32bit serta Vista 32bit dan kemungkinan Windows 7 64bit dan Vista 64bit mengalami sedikit masalah. Apa-apa pun anda boleh mencubanya sendiri. Sebarang kejadian yang tidak diingini ShakRoil eWanT tidak akan bertanggungjawab.

Ingin untuk mengaktifkan GodMode dalam Windows 7? Begini caranya dengan langkah yang begitu senang sekali!

Windows 7 pengguna sekarang semua sedang sibuk tentang OS dan GodMode. Jika anda tidak pernah mendengar ia, GodMode adalah ciri yang telah didedahkan oleh CNet's Microsoft Correspondent, Ina Fried. GodMode adalah folder yang membawa bersama-sama satu senarai panjang tetapan penyesuaian yang membolehkan anda untuk menukar semua tetapan anda dari satu tempat. Kemas dan senang bukan? Ia amat mudah untuk membolehkan dan sangat berguna jika anda ingin tweak perkara-perkara di sekeliling dengan banyak sekali gus.

Dibawah ini terdapat beberapa langkah yang anda perlu ikut dengan teliti.

Langkah 1 : Klik kanan pada tetikus anda.

Langkah 2 : Klik untuk mencipta folder baru (New -> Folder).

Langkah 3 : Namakan folder baru ini dengan "GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}" dan tekan Enter. (sila buang tanda quote iaitu ")

Langkah 4 : Folder akan berkelip menunjukan perubahan folder membentuk kelihatan seperti panel kawalan dan bertajuk "GodMode".

Langkah 5 : Buka folder tersebut dan anda akan melihat pelbagai kuasa sekarang di tangan anda melalui panel kawalan kuasa ini.

Senang bukan? Selamat mencuba dan semoga berjaya!

Sebarang masalah ataupun informasi yang menarik boleh dikongsikan bersama di ruangan komen di bawah ini.
Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

4 comments:

  1. aku pernah buat benda ni dulu tapi pening sikit sebab banyak sangat function.... kalau setakat nak on9 dengan facebook sja takyah kot benda ni ...haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. kalau nak godek windows 7 hang, tidak menjadi masalah.. :P

      Delete