Artikel Menarik

15 November 2010

Bestnya Memang RM1 Juta Tapi...

Bayangkan kalau korang menang peraduan yang menawarkan wang tunai RM1 juta. Peerrrghh... mesti macam-macam boleh dibeli dengan duit sebanyak itu kan? Namun yang tak bestnya kalau berlaku lak macam kat bawah ni... korang rasa macam mane?

1) Pagi, petang, siang, malam rumah korang dibanjiri dengan entah manusia jagat mana ntah yang korang haram kenal pun tak tapi mengaku sedare.

2) Korang tak menerima sekali harung sebaliknya sebanyak seratus kali pembayaran dibuat, dah tu setiap sebulan sekali. Dah jadi macam duit pencen pulak.

3) Memandangkan ramai yang tahu korang telah menang besar makan dorang mengambik kesempatan mengenakan caj harga lebi pada barang atau perkhidmatan yang ditawarkan.

4) Anak-anak pula yang lebih-lebih untuk membelanjakan duit-duit kemenangan korang itu, tak diturut mau disantau oleh diorang. Psal duit beb... macam-macam hal boleh jadi.

5) Oleh kerana terlalu terkejut krang kena serangan jantung lalu meninggal da tak sempat langsung nak merasa hasil duit kemenangan itu dengan selesa.

Best memang best tetapi macam-macam benda kena harungi dengan semangat yang tinggi kadang-kadang apa kita nak tak dapat dan yang taknak itu selalu dapat.
Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

2 comments: