Artikel Menarik

07 December 2010

Kemalasan Di Musim Cuti Sekolah

Musim cuti sekolah muncul kembali, Di cuti sekolah ini ada beberapa jenis kemalasan yang wujud pada diri seseorang pelajar, Siapa itu? Korang la yang masih bersekolah... siapa lagi. Mungkin korang tak perasan, tapi lepas korang baca ini baru korang akan perasaan.

MALAS MENGAJI
Korang malas mengaji dengan memberi alasan kepada mak bapak korang bahawasanya mengaji jugak termasuk dalam cuti sekolah.

MALAS MENDENGAR KATA
Kat sekolah dulu dah la korang malas mendengar kata guru, musim cuti sekolah pulak korang malas mendengar kata orang tua yang memberi nasihat untuk kebaikan.

MALAS MENOLONG
Bila mak, ayah korang mintak tolong buat kerja sedikit, korang dengan pantas menjawab malas dan menuruh pulak adik-beradik lain buat.

MALAS MANDI
Dari pagi bawak ke petang sampai la kena bebel dengan orang tua pun masih malas nak mandi. Badan dan bau macam kambing tak masuk kandang.

MALAS MEMBACA

Buku-buku bacaan, majalah atau surat khabar yang dibeli tak berubah tempat langsung. Macammana baru beli dari kedai, macam tu la buku-buku (buku belajar) tu tak terusik.

MALAS DUDUK RUMAH
Rumah punya la besar gedabak tapi tak lekat walaupun seminat dekat rumah. Rumah macam tempat mandi, makan dan tido je. Kalau keluar bila orang lain dah tido baru balik... macam pencuri pulak tu.
Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

2 comments:

  1. apa bende je yang diorang rajin... kony macam ada pengalaman jerk... hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha . semestinya sebab aku biasa lalui semua benda ini . haha !

      Delete