Artikel Menarik

04 May 2011

Alasan Elak Pergi Kenduri

Korang datang jemputan nak pergi kenduri, dalam masa yang sama korang ada jugak hal yang lain seperti dating. Cua korang guna alasan yang tak munasabahan ini untuk mengelak daripada pergi kenduri itu!

1) Korang boleh cakap yang diari korang hilang. Segala kerja dan perjalanan kehidupan korang bergantung dekat diari tuh.

2) Korang pun boleh cakap yang korang tak tau rumah yang buat kenduri itu dan akan cepat panik bila sesat tapi pastikan alasan ini tidak diguna pakai kalau jiran sebelah rumah korang yang buat kenduri.

3) Korang juga boleh cakap yang korang akan berada di luar negara ketika tarikh kenduri itu dan akan balik tiga bulan akan datang. Alasan ini jugak tak boleh diguna pakai bila dapat jemputan dari bos korang sendiri.

4) Korang boleh cuba cakap rumah korang banjir, terakar atau runtuh. Itupun kalau korang tak percaya kepada balasan orang yang berbohong.

5) Apa kata korang cakap yang korang tak datang ada musuh yang paling korang benci berada kat kenduri itu jugak.

6) Korang boleh jugak cakap yang korang buat kenduri pada hari dan masa yang sama.

7) Korang cakap je yang korang tengah diet, kat kenduri mesti ada makan-makan kan?

Itulah alasan yang perlu korang beritahu kepada yang mengajak korang pergi kenduri itu kerana korang nak elak sebab ada hal lain tetapi korang berilah tahu hal lain supaya orang yang mengajak korang pergi kenduri itu tidak kecik hati.
Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

2 comments:

  1. kah kah kah.. Ade lagi, cakap la malas.. pastu penat tadi ade class tambahan.. hahha

    ReplyDelete
  2. @sadieq - haha.. betul2.. sokong!

    ReplyDelete