Artikel Menarik

07 April 2012

Facebook Messenger

Selain daripada Yahoo! Messenger, Windows Live Messenger, Skype ataupun yang lain-lain. Kini Facebook telah mengeluarkan Messengernya sendiri kepada kepada umum yang dimana sebelum ini di dalam keadaan percubaan (BETA) iaitu dinamakan Facebook Messenger dan kini sekarang Facebook cuma untuk mempromosi Facebook Messenger ini jikalau anda online pada Facebook Chat di dalam website.

Setakat ini fungsinya begitu sedikit sahaja dan kemungkinan untuk tidak mahu memberatkan software tersebut kerana setiap pengguna lain-lain kelajuaan komputernya.

Nak tahu apa fungsinya? Rasanya seperti biasa iatu kita boleh chat bersama dengan rakan-rakan Facebook yang sudah di Add As Friend dan kita dapat melihat Notifications yang baru-baru daripada Facebook untuk kita dan jikalau kita klik Notifications tersebut ia di hantar kepada Browser anda dan bukak seperti biasa pada Browser dan bukannya pada Facebook Messenger. Kiranya anda tidak boleh komen di dalam Facebook Messenger ini.

Itu semua tidak penting dan ia teramat penting jikalau anda ialah kaki chat di dalam Facebook Chat ini kerana jikalau anda tidak membuka Facebook melalui Browser anda boleh online terus kepada Facebook Messenger ini dengan cepat dan pantas gitu!

Yang lebih tepat lagi untuk Facebook Messenger ini ialah ia mempercepatkan anda untuk berchatting dan bermesej kepada rakan-rakan Facebook anda di dalam Facebook dan juga mengetahui update status terkini rakan-rakan anda di dalam Facebook!

Jadi tunggu apa lagi? Mari kita cuba Facebook Messenger ini. Size software ini kecil sahaja dan jikalau anda mempunyai internet laju, pasti sekejap sahaja habis untuk download dan jikalau mempunyai internet yang ada kurang kelajuan juga mampu menggunakan benda ini kerana software ini teramat ringan dan senang digunakan!

Sebelum itu, Facebook Messenger ini hanya untuk Windows sahaja dan jikalau anda menggunakan selain daripada windows seperti Linux, Ubuntu dan lain-lain rasanya anda perlu masuk ke dalam website Facebook menggunakan Browser seperti biasa.

Pssst : Aku bukan kaki chat di Facebook dan jadi aku rasa benda ini agak kurang berguna bagi aku. HEHE!

Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

6 comments: