Artikel Menarik

28 April 2012

Mengelak Disaman Parkir

Masalah utama warga kota yang bekerjaya antaranya ialah parkir / tempat letak kenderaan. Kalau rajin bayar memang tak jadi masalah tapi yang tak rajin bayar ini yang susah. Ini dia cara / tips berkesan untuk anda untuk mengelak daripada disaman kalau tak bayar parkir. Jikalau di kawasan kampung tidak mengapa kerana kurang pihak berkuasa ada di situ ataupu tiada langsung. Di bawah ini, aku nak bagi sedikit cara untuk mengelak di saman semasa ingin parkir / meletakkan kenderaan.

1) Parkir kereta anda dekat dalam longkang. Dah tentu takkan kena saman sebab dalam longkang tak ada garisan kuning.

2) Parkir kereta anda dekat atas pokok. Pihak berkuasa mesti takkan nampak kereta ada dekat situ punya.

3) Parkir kereta anda atas kereta lain yang sedang diparkir. Pasti diorang ingat itu adalah kereta double-decker.

4) Parkir kereta anda dalam pejabat. Itupun kalau bos anda memiliki kesabaran yang melebihi manusia biasa.

5) Parkir kereta anda dekat rumah, lepas itu naik bas pergi kerja. Dijamin 100% takkan kena saman dengan majlis penbandaran.

Anda perlu cuba cara di atas ini untuk melihat kebersanan cara / tips di atas ini adakah berjaya atau pun tidak. Jikalau anda berjaya dengan jayanya anda perlu komen disini balik dan jikalau tidak berjaya anda juga perlu komen disini balik disebabkan kita perlukan perbincangan yang lebih mendalam tentang ini supaya semua warga kota dapat parking dengan lebih selamat dari segala saman yang diberikan oleh pihak berkuasa...

Psst : Sebarang risiko daripada cara di atas adalah tanggungjawab sendiri dan penulis blog ini tidak akan bertanggungjawab! HAHA!
Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

No comments:

Post a Comment