Artikel Menarik

29 September 2013

Harga Rokok Dijangka Naik RM12.00

Harga rokok dijangka naik pada 30 September 2013 ini untuk dikuatkuasakan di seluruh Malaysia. Jadi rokok semakin mahal daripada harga biasa yang sebelum ini hanyalah yang paling mahal RM10.50 dan ada juga di bawah RM10.00 untuk jenama-jenama lain.

Kenaikkan harga rokok bagaikan mimpi ngeri buat perokok tegar kerana semakin hari semakin mahal dan naik secara mendadak harga rokok tersebut.

Kemungkinan ini adalah satu langkah kerajaan untuk mengurangkan kadar perokok negara dan dapat mengurangkan jumlah hutang negara serta memajukan negara dengan kenaikkan harga rokok sebagai tax untuk perokok?

Malahan sekarang ini pun banyak juga remaja dibawah 18 tahun dan masih sekolah menghisap rokok. Disebabkan harga rokok naik jugalah banyak juga rokok tiruan di Malaysia ini dan kebanyakkan membeli rokok tiruan / seludup di Malaysia ini kerana terlalu mahal harga rokok sekarang.

Senarai Harga Rokok Naik September 2013
Berikut adalah senarai kenaikan harga rokok yang naik termasuklah rokok Dunhill, Kent, Pall Mall, Benson & Hedges Peter Stuyvesent, Lucky Strike dan lain-lain lagi seperti yang tertera di bawah ini :

klik untuk tumbesaran harga rokok di malaysia pada hujung september 2013

Yang menjadi persoalan sekarang ini adakah kenaikkan harga rokok mampu mengurangkan kadar perokok di dalam negara Malaysia ini atau sebaliknya? Kerana setiap hari perokok semakin menambah kerana hadirnya rokok tiruan / seludup ini? Itu sama-sama kita saksikan kesudahannya.
Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

No comments:

Post a Comment