Artikel Menarik

28 November 2013

Fatihah Hakema Pelajar UMP Cetus Kontroversi Di Facebook

Fatihah Hakema pelajar UMP cetus kontroversi di Facebook. Sebuah akaun yang menggunakan nama Fatihah Hakema telah memuat naik beberapa keping foto mesra bersama teman lelakinya didalam tandas yang ternyata tidak senonoh untuk paparan umum. Berikutan itu, gambar tersebut telah disebarkan dilaman sosial dan kini menjadi perbualan hangat mengenai hubungan terlarang pasangan itu. Berdasarkan siasatan, akaun bernama Fatihah Hakema adalah palsu dan dicipta oleh bekas teman lelakinya. Foto mesra Fatihah Hakema atau nama sebenar Fatihah Hakimi tersebar sejurus mangsa berhasrat untuk memutuskan perhubungannya dengan teman lelaki.


Kronologi Kisah Fatihah Hakema Cetus Kontoversi Di Facebook

1. Akaun Facebook yang menggunakan nama Fatihah Hakema pada mulanya telah memuat naik gambar percutian pasangan ini di Pantai Cherating, Pahang pada 1 Jun 2012.

2. Remaja wanita tersebut dipercayai salah seorang pelajar dari sebuah Universiti tempatan terkemuka di Pahang.

3. Pasangan ini telah mencetuskan kontroversi apabila memuat naik foto mesra mereka didalam tandas tanpa seurat benang.

4. Foto mereka dikongsikan dilaman sosial dan menjadi bualan hangat tentang masalah sosial remaja masa kini yang hanyut dibuai alam percintaan.

5. Kali terakhir status akaun ini dikemaskini adalah pada 3 Oktober 2013.

6. Selepas disiasat, akaun facebook bernama Fatihah Hakema adalah palsu.

7. Mangsa dikatakan sudah memutuskan perhubungan cinta mereka dan teman lelakinya mengambil keputusan untuk memuat naik gambar mesra mereka sebagai balas dendam. Akaun Facebook bernama Fatihah Hakema telah dicipta khas oleh bekas teman lelakinya untuk bertujuan memalukan diri mangsa.

8. Kini nasi sudah menjadi bubur apabila perbuatan tidak bermoral pasangan ini tersebar dibeberapa laman sosial dan blog.

Punca Gambar Mesra Fatihah Hakema Tersebar

Gambar itu tersebar gara-gara mangsa memutuskan perhubungan cinta dengan teman lelakinya. Bekas teman lelakinya nekad untuk membuka akaun menggunakan nama kekasihnya dan memuat naik foto yang memalukan diri mangsa di internet dengan keadaan berpelukan ke laman sosial Facebook. Mangsa yang bernama Fatihah Hakema atau Fatihah Hakimi (nama sebenar) juga turut mendakwa beberapa kali diugut bunuh oleh bekas teman lelakinya kerana hubungan percintaan mereka sudah berakhir.

Biodata Pelajar UMP Didakwa Muat Naik Foto Bogel Di Facebook


Nama Sebenar: Fatihah Hakimi

Nama Samaran: Fatihah Hakema

Profil Facebook Palsu: https://www.facebook.com/kemaeiyz

Profil Facebook Sebenar: https://www.facebook.com/fatihah.hakimi

Nama Teman Lelaki: Aizuddin Mazlan

Jantina: Wanita

Status: Pelajar Universiti Malaysia Pahang (UMP)

Asal: Alor Setar Kedah

Gambar Kontroversi Pasangan Remaja UMP




Pertikaian Akaun Facebook Fatihah Hakema

Pada mulanya, ramai pihak beranggapan bahawa mangsa membuat naik foto aibnya sendiri dilaman sosial. Selepas disiasat sepenuhnya, ternyata bahawa akaun facebook bernama Fatihah Hakema tersebut adalah palsu. Akaun facebook tersebut telah diwujudkan oleh teman lelakinya kerana motif dendam. Status kontroversi di Facebook adalah status yang ditulis oleh teman lelakinya dan bukannya si mangsa. Mangsa turut mengakui bahawa foto yang tersebar didalam akaun facebook tersebut adalah foto lama mangsa ketika dia masih dalam hubungan dengan teman lelakinya. Susulan itu, laporan polis telah dibuat oleh mangsa berikutan fotonya kini tersebar dan turut didakwa menerima ugutan bunuh oleh bekas teman lelakinya.
Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

No comments:

Post a Comment