Artikel Menarik

11 November 2013

Kepala Hancur Kena Tetak

SIMPANG PULAI – Seorang lelaki maut dalam keadaan mengerikan selepas dia diserang sekumpulan empat lelaki bersenjatakan parang ketika berehat di ruang tamu rumah sewanya di Hala Pulai Timur 7, Taman Chandan Desa di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 3 petang itu, mangsa, S Susindran, 22, maut di tempat kejadian selepas mengalami pendarahan serius akibat tetakan di bahagian kepala.

Saksi kejadian, Kiah, 60, berkata, dia terkejut melihat sekumpulan lelaki bertopeng dan memegang parang keluar dari kereta Proton Perdana berwarna hitam yang berhenti di hadapan rumahnya.

Katanya, dia terus berlari masuk rumah dan kemudian terdengar suara seorang lelaki menjerit meminta tolong.

“Masa itu makcik sedang membersihkan tong ikan. Pada mulanya makcik tidak kisah kereta terbabit berhenti tetapi melihatkan semua yang menaikinya bertopeng dan bersenjata, makcik terus berlari masuk dalam rumah.

“Selepas mereka pergi, seorang pemuda menelefon polis dan ambulan. Makcik diberitahu seluruh lantai rumah mangsa dipenuhi darah,” katanya.

Sementara itu, Pemangku Ketua Polis Daerah, Superintendan Ahmad Termizi Abd Haq berkata, pihaknya menerima panggilan orang awam kira-kira jam 3 petang dan anggotanya bergegas ke lokasi kejadian.

Menurutnya, seorang wanita berusia awal 30 an dipercayai penyewa di rumah berkenaan menyaksikan mangsa diserang empat lelaki terbabit.

“Ketika kejadian, wanita terbabit diacukan parang dan diugut supaya mendiamkan diri.

"Wanita itu kini ditahan untuk diambil keterangan dan suaminya sedang dikesan bagi membantu siasatan,” katanya ketika ditemui di lokasi kejadian.

Mayat mangsa dihantar ke Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) untuk bedah siasat.

Ahmad Termizi berkata, pada jam 3.15 petang, kumpulan terbabit dikesan berlegar di Taman Song Choon yang terletak kira-kira lima kilometer dari lokasi kejadian, dipercayai sedang mencari seorang lagi mangsa.

“Kita percaya kumpulan itu adalah kumpulan sama cuba mencari seseorang di taman terbabit namun gagal.

“Kita menerima laporan polis menyatakan lelaki terbabit menaiki kenderaan sama, memegang parang yang masih berdarah ketika berada di Taman Song Choong,” katanya.

Beliau berkata, hasil siasatan mendapati kes terbabit mempunyai unsur-unsur dendam.Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.
Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

No comments:

Post a Comment