Artikel Menarik

09 November 2013

Kolam Semulajadi Yang Berbahaya


Victoria Falls di Zambia adalah sebuah rumah kepada perenang kerana memiliki kolam yang paling berbahaya di dunia. Kolam yang diberi nama Devil's Pool telah terbentuk secara semula jadi, berhampiran pinggir jatuh di Pulau Livingstone pada sebelah Zambia.


Apabila aliran sungai adalah pada tahap yang tertentu, biasanya antara bulan September dan Disember, penghalang batu membentuk pusar dengan arus yang minimum, membolehkan perenang berenang-renang di sekitar kolam di dalam keselamatan relatif beberapa kaki dari tempat lata air ke atas air terjun.


Amaran telah diberikan kepada semua perenang dan orang yang mandi-manda disitu bahawa kematian yang kadang-kadang berlaku telah dilaporkan apabila orang yang mandi situ telah jatuh selepas tergelincir daripada halangan batu.

Dibawah ini terdapat 11 gambar yang boleh anda alaminya sendiri untuk merasai keadaan sebenar walaupun tidak pergi kesana untuk anda melihat bahaya ataupun tidak kolam ini.









Apa pendapat anda jikalau pergi ke sana dan mandi? Adakah anda sanggup? Saya dapat rasakan jikalau anda tidak berani anda tidak digalakkan pergi dan jikalau anda berani dan seorang perenang yang hebat dan berani. Anda amat dialu-alukan.

Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

No comments:

Post a Comment