Artikel Menarik

23 January 2011

Jenis-Jenis Cemburu

Cemburu ini biasanya dikaitkan dengan orang perempuan sahaja tetapi bukan maknanya lelaki tak cemburu malah mungkin lebih melampau lagi gamaknya. Apa pun ketahuilah kategori cemburu bagi yang masih belum mengetahuinya lagi!

CEMBURU SELALU
Dua puluh empat jam sentiasa beperasaan syak wasangka memikirkan pergerakan couple korang tuh. Malahan pergerakan couple korang sentiasa dipantau oleh korang ataupun agen-agen yang korang lantik.

CEMBURU BERBULU

Yang ini pulak perasaan pantang tengok orang lain lebih sikit, mulalah rasa jaki bercampur dengki merasuk jiwa. Nak kata sebagai sakit mental pun boleh jugaklah!

CEMBURU MELULU
Boleh jugak disamakan dengan cemburu buta, yakni tanpa usul periksa terus pergi belasah couple yang dirasa telah melakukan onar di belakang korang dengan best sekali!

CEMBURU BERLALU
Faktor yang menyebabkan hilangnya rasa cemburu seratus peratus... disebabkan couple korang itu dah meninggal dunia!

Bermacam-macam jenis cemburu yang ada di dalam dunia ini termasuklah cemburu yang di atas ini. Manusia kadang-kadang ada juga perasaan cemburu! Tipulah kalau takdak langsung perasaan cemburu walaupun setitis zarah pun!
Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

3 comments:

  1. jangalah cemburu sangat, nanti intitusi perhubungan boleh jadi dingin.
    cemburu rasional adalah yang tebraik.heh!

    im already followed your blog!
    and if u think my blog interesting, u can do the same thing!

    Harus Baca: AMD VS Intel

    ReplyDelete
  2. Don't be always jealous and judge the things with emotion...Must cold down yourself and review the matter with other angle...maybe the fact not like what are you see before...

    ReplyDelete
  3. lawak jea bace cite ney , terasa lahh . rara kuat cmburu gakk =="

    ReplyDelete