Artikel Menarik

22 June 2011

Bukti Kawan Pakai Barang Tiruan

Ada kawan yang mengaku bahawa segala barang yang dia ppakai semuanya asli, tulen dan mahal. Korang percaya kerana kurang arif tentang bagaimana ingin membezakan mana yang asli atau tiruan. Nak tau...?? Tengok saja bukti-bukti di bawah ini.

CERMIN MATA
Akan dibiarkan begitu sahaja di dalam kereta dan tak kisah kalau terduduk, tercalar dan tercurik oleh orang.

JAM TANGAN
Sebulan sekali tukar bateri, tukar tali yang cepat reput dan akan menyelam bak ikan kelemasan bila direndam di dalam air.

BAJU
Bila beli saiz L, dan basuh jadi saiz S atau bila beli kaler hijau, dah basuh jadi putih. Yang ketara bila baru beli kerap dipakai tapi bila dah lama jadi lap kaki kat lantai jerk!

KASUT
Beli semalam hari ini dah mula jahit sana sini, kasut sepasang tapi bawak pergi pasar, pergi kebun dan pergi karaoke. Lagi selamber akan pakai kasut itu jugak untuk pergi masjid pada hari Jumaat.

MEMBER KORANG SENDIRI
Bila cakap suara mula tukar, bila jalan lenggang pun dah lain, pakai fesyen baju semakin pelik, pergi jamban awam pun tak masuk sekali dengan korang sedangkan sejantina. Kompom member korang pun tak tulen!

Senang bukan nak pastikan yang kawan anda pakai itu tulen ataupun tidak, jikalau tulen ia akan jaga dengan berhati-hati dan tidak melempar sana sini dengan selamber ROCKS jerk!
Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

13 comments:

  1. @Zuhairi Firdaus dot com - mesti ada punya! HAHAH!

    ReplyDelete
  2. aku beli jam rm 300...tp main campak2 gak..;p mungkin juga sebab perangai azali...ahahaha...

    ReplyDelete
  3. @Alinkiwi - kemungkin disebabkan anda terlalu gangster!

    ReplyDelete
  4. xjuga...setngah org sbulan beli syag gila aa..
    bila daa bosan campak gak..hehe
    contoh trdkat sya!!!hehehe

    ReplyDelete
  5. yang part member korang sendiri yang tak boleh blah..serius memang lawak

    ReplyDelete
  6. keh keh keh,,
    kawan tiruan ?
    haha

    ReplyDelete
  7. @lala - betul.. ShakRoil jugak sebegitu.. :D

    @Faris Adli - haha.. biasalah.. musti ada punya..

    @De'din - awat? ang x caya ka? try cari tgk.. musti ada punya! HAHA!

    ReplyDelete
  8. a,ah...memang terang2 la semua contoh ni...kita pon dah leh paham sendiri barang ori ataupon x...hehehe

    ReplyDelete
  9. ahahaha..betul juak kan..yang pasal member tuh paling lawak..ada jugak ya tiruannya..

    sa ya follow kamu sini k..jemput ke blog saya.
    http://saveq.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. @Azmie - hehe.. tq..

    @sukasuki - betul2.. perhati je member.. sama tak macam perangai yang dilistkan ni..

    @saveqmm - haha.. ada.. try tgk!

    ReplyDelete