Artikel Menarik

22 June 2011

Di Sebalik Hero

Ramai dikalangan kita yang bercita-cita nak jadi hero, tak kira yang kecik atau yang besar, asal tengok filem je semua berangan nak jadi sehebat hero, apa bestnya jadi hero ni ek? Dan apa juga yang ada di sebalik hero ini?

1) Perkara yang paling penting untuk menjadi seorang hero ialah perlu memiliki wajah yang tampan dan badan yang sasa. Tidak perlu lulus matematik walaupun kena berlakon jadi guru matematik.

2) Pandai serba serbi, boleh hidupkan kereta tanpa kunci, buka pintu atau gari tanpa kunci walau sukar menjawab soalan yang tidak diberi kata kunci ataupun pembayang.

3) Di dalam filem kerap kali dilihat hero mendapat gandingan heroin yang sama padan dengannya tapi sayang itu haya di dalam filem. Jarang sekali berita tentang hero akhirnya berkahwin dengan heroin di luar filem.

4) Hero juga perlu tahu menggunakan segala senjata yang ada, pandai mengelak peluru, mengelak dari ditangkap dan pandai berlawan tapi sayangnya pihak keselamatan memang tiada niat langsung untuk mengambil diorang menjadi sebahagian dari anggotanya.

5) Tak perlu takut kerana sepanjang filem hero pasti takkan mati. Paling tragis pun cedera teruk walau dibom, ditembak berkali-kali dan jarang sekali dilihat babak di mana hero dimasukkan ke hosital kerana cedera.

6) Walaupun nampak kaya di dalam filem, banyak kereta mewah, dapat makan di hotel mewah dan dapat gelaran hebat tapi sampai sekarang masih belum terdapat lagi mana-mana hero yang namanya tersenarai dalam senarai orang kaya di dunia.

Haha! Jadi tak semestinya jadi hero, korang ingin perfect dan tiada cacat celanya. Banyak lagi masalah yang di alaminya yang korang sendiri pun tak paham apatah aku lagi! Lagi aku tak paham! HEHE!
Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

4 comments:

  1. setuju ngan nombor 5.. haha :P

    ReplyDelete
  2. @peep - no 5 je? no. len3 cam mana?

    ReplyDelete
  3. @syrupmasin - haha! yup.. tepat skali!

    ReplyDelete