Artikel Menarik

06 May 2012

Penyalahgunaan Nama Haiwan

Ada perbuatan onar manusia yang digambarkan dengan perkataaan yang menggunakan nama beberapa ekor haiwan. Secara rasional tentulah mereka ini tidak berpuas hati lantaran mereka tidak ada kena mengena langsung. Ikuti sahajalah komen di bawah yang telah ditranslate subtitlenya.

KAMBING HITAM
"Dah la cakap kambing binatan busuk, hamis dan takut air, pastu buat istilah kambing hitam pulak atau scapegoat cakap Inggerisnya. Itu pentingnya english education. Buat sahajalah istilah orang hitam, tak nak pulak tapi pakai nama, Black jadi kebanggaan pulak.

KELDAI DADAH
"Apahal manusia nak kaitkan aku denga najis dadah ini semua. Spesies kita orang mana ambik syabu, ganja, pil ecstasy semua ini, agak-agak la. Taruk nama dubuk dadah, molek jugak pasal dubuk itu jahat macam yang Stacy cakap.

PIL KUDA
"Aku pun senasib dengan keldai, dah la rupa kami nak hampir sama tapi nama aku itu lebih dulu lagi dikaitkan dengan pil larangan itu. Takat nak beri nama buah silat, kuda-kuda, kitauda (ganti kita orang) boleh berkompromi lagi. Apa gelak-gelak? Ingat kuda tak boleh guna perkataan kompromi!

GAJAH PUTIH
"Kita orang tidak ada sangkut paut dengan projek-projek ini. Jangan kata la nak ambik tahu pasal tender-mender ini, kitajah (kita gajah) ini bukan kontraktor kelas F,G, H atau kategori apa pun. Projek mega ke, projek gajah putih ke, semua tak relevan!

BABI BUTA
"Dah la kitabi (kita babi) ini spesies binatang mughallazah, dbuat pulak istilah babi buta. Membabi buta atau buta hati betul la manusia ini. Macam ini ke contol modal insan? Modal insane (tak siuman) boleh jadi! Aku sondol jugak diorang ini! Nasib baik la Justin Bieber ada buat lagu untuk kitabi. Baby bebi bai uuhh!

HARUAN MAKAN ANAK
"Ye ke haruan ini spesies makan anak dia? Kalau betul pun, ibu kucing itu pun time meroyannya boleh makan anaknya jugak. Tapi haruan makan anak ini kalau dalam erti kata manusia, bapak yang tiada pegangan agama."

Kemungkinan ada pelbagai-bagai lagi tentang penyalahgunaan nama haiwan ini tetapi aku tidak beberapa pasti untuk menerangkannya dan semasa aku menaip entri / post ini otak aku menjadi gila kerana hari ini aku kurang sihat jadi entri / post aku ini jugak agak kurang sihat. Apa-apa pun kita layan sahaja!

Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

6 comments: