Artikel Menarik

29 July 2012

Tempat Yang Tidak Boleh Hutang

Kalau makan dekat gerai atau blei barang dekat kedai runcit yang anda kenal pemiliknya, boleh la sesekali anda berhutang tetapi ada beberapa tempat yang anda tidak boleh berhutang langsung. Meh! Cek tempat mana yang tidak boleh nak hutang itu.

TOL
Belum pernah terima lagi mana-mana aduan dari syarikat tol yang pemandunya nak bayar tol secara hutang.

TANDAS AWAM
Cuba sesekali anda buat kelakar kepada orang yang jaga tandas awam itu. Masa dia minta duit anda cakap "Hutang boleh tak?"

PANGGUNG WAYANG
Konfrm tidak lucu kalau anda hendak beli tiket secara hutang. Budak jaga tiket itu pun menyampah lagi ada la.

HOTEL
Sudah puas anda tidur, masa nak batar anda hulur buku "tiga lima" tanda hendak hutang. Rasa-rasa kalau buku lali itu lama tidak kena kokak, sila cuba la.

TAMAN TEMA
Tidak kisah la yang manddi atau yang boleh mandi atau yang boleh main permainan sahaja tetapi kedua-dua tempat ini kalau masuk kena bayar tunai. Kalau anda berani nak kena lempang di khalayak ramai cuba la hutang.

PUSAT MEMBELI-BELAH
Adayang bayar pakai kad kredit tetapi itu bukan lagi dikategorikan sebagai hutang, sebab tiap-tiap bulan anda bayar. Yang ini anda main ambil sahaja barang lepas itu cakap dekat cashier, "Cukup bulan saya bayar."

Kalau anda kata anda jahat serta anda kaki hutang dan anda cuba berhutang dengan tempat-tempat berikut pula kalau anda hendak beli atau masuk. Jikalau anda lepas untuk berhutang kepada tempat-tempat sebegini anda memang dikategorikan sebagai seorang yang paling hebat berhutang sehingga ke akhir hayat...
Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

No comments:

Post a Comment