Artikel Menarik

23 August 2012

Selamat ke Hari Raya?

Kita selalu ucap selamat hari raya tetapi betul ke kita selamat tiba hari raya? Kalau ada salah satu benda yang kita buat macam di bawah ini, selamat ke hari raya kita?

1) Main mercun buatan sendiri sampai "terletup: putus tangan putus kaki. Macam mana hendak beraya lepas itu?

2) Merempit dengan kawan apabila kebenaran bawak motor abah sebab hendak tunjuk handal pada awek sampai eksiden patah-riuk sana sini. Belum sebut pasal mati lagi.

3) Pandai-pandai pergi pinjam ceri haram sebab tidak sanggup beraya ala kadar dan takut diejek jiran. Cukup masa nanti terpaksa belajar ilmu mengghaibkan diri sebab takut dikejar ceti.

4) Ikut pakwe pergi beraya sana sini naik motor naik kereta. Dibuatnya dibawa "kenduri" raya dalam hutan dengan kawan-kawan dia, selamat sangatlah hari raya anda.

5) Tiba-tiba jadi fobia dengan suara orang bagi salam hendak-hendak suaranya halus-halus. Teringat dompet yang kian susut sebab banyak beli persiapan ryaa. Kali ini menghadap serangan budak bertandang pulak. Kehkehkehkeh!!!

Jadi anda perlu berfikir sejenak, adakah selamat ke hari raya anda itu jikalau anda tidak melakukan perkara yang boleh menghabiskan model duit dan diri untuk raya dan diri sendiri sehingga membazir dan lain-lain lagi...
Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

No comments:

Post a Comment