Artikel Menarik

27 September 2013

Menunggu Duit Makan Gaji

Kalau kerja sebagai pemakan gaji ini perlu sabar dan tekun untuk mendapatkan gaji pada hujung bulan (mengikut tempat kerja memasing) dan ada yang awal serta ada juga yang lambat bergantung kepada syarikat yang anda bekerja.

Kerja kerajaan sudah masuk gajinya dan sebagai aku seorang pekerja swasta buat masa ini hanya makan gaji. Disebabkan itu aku hendak cuba bisnes sampingan seperti bisnes online atau sebagainya supaya dapat duit tambahan serta berasa kaya sedikit daripada biasa. HEHE!

Selepas mendapat gaji banyak pula perancangan yang aku hendak buat iaitu beli spek mata hitam iaitu Oakleys yang original (Made in USA) dan harga cecah ratusan ringgit dan menghabiskan duit gaji aku begitu sahaja dengan sekelip mata. Sebab apa beli spek mata hitam yang mahal? Aku nak merasa juga barang Original daripada kilang buatan Oakleys ini dan kemungkinan selepas ini aku akan target untuk Rayban pula.

Duit gaji memang cepat habis kan kalau tak pandai urus? Tetapi apakah bisnes online yang aku boleh sertai dan mendatangkan pendapatan yang mampu sara hidup aku untuk membeli barang yang diinginkan. HUHU!

Itu semua kena difikirkan nanti kerana aku hanya tunggu gaji di hujung bulan sahaja. HEHE!
Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

No comments:

Post a Comment