Artikel Menarik

01 November 2013

Status Facebook Budak Zaman Sekarang

Status Facebook atau panggilan ringkas FB budak zaman sekarang memang pelik. Semakin hari, semakin ganjil sehinggakan tidak tahu malu apa yang mereka lakukan dan kekadang mereka anggap itu sebagai gurauan semata-mata?

Adakah status facebook yang diupdate itu hanya untuk bersuka-ria? Kiranya riak dapat kemaskini status Facebook sebegitu rupa tanpa rasa segan silu.


Status tersebut yang ditulis oleh wanita / perempuan / awek berkenaan berbunyi macam ini. "BUAH DADA BUAH PELAM , RABA ATAS SUMBAT DALAM , JANGAN SAMPAI PANCUT DALAM , NANTI KELUAR ANAK HARAM , JANGAN MARAH JANGAN GERAM , CUMA NAK UCAP SELAMAT MALAM .. *ASSALAMUALAIKUM ."

Daripada status  tersebut kita boleh membaca ada unsur berbaur lucah yang teramat kepada sesiapa yang mengerti. Kenapa perlu ada status sebegitu rupa? Kenapa? Kenapa? Adakah didikan ibubapa cukup atau kurang kasih sayang?

Semua ini salah siapa? Sampai kemaskini status unsur lucah di dalam Facebook selepas itu boleh ucap Selamat Malam dan Salam lagi. Kenapakah sebegini terjadi?

Oleh itu, kalau hendak update status facebook itu tengok kiri dan kanan (hati-hati) dengan segala apa yang di copypaste tersebut dan jangan memakan diri.
Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

No comments:

Post a Comment