Artikel Menarik

01 July 2014

Abang Long Fadil (2014) Full Movie - Tonton Online


Sinopsis Abang Long Fadil (2014)

Filem ini mengisahkan kehidupan Abang Long Fadil selepas rakan baiknya, Malik dipenjarakan. Fadil yang suka berangan untuk menjadi gengster mahu menakluk Kampung Melayu yang terletak di tengah ibu kota untuk membebaskan diri daripada Geng Shark.

Shark yang sememangnya menjadi musuh dalam selimut Malik tidak senang dengan Fadil. Dia membuli Fadil dengan memberikan tugasan yang dianggap mustahil bagi semua gengster iaitu untuk menakluk Kampung Melayu yang juga kawasan penempatan yang sedang menghadapi krisis hak milik tanah peneroka dengan syarikat kapitalis yang mengupah sekumpulan gengster untuk mengugut penduduk kampung.

Pada masa sama, kawasan itu dipegang seorang gengster besar yang tidak diketahui identitinya dan tidak ada mana mana kumpulan gengster yang berani menakluk kawasan itu. Pelbagai peristiwa berlaku dalam percubaan Fadil untuk menakluk Kampung Melayu. Secara tidak sengaja, Fadil bertemu Adam, juga anak seorang pendekar dan mempunyai kekuatan luar biasa.

Filem Terbaru “ABANG LONG FADIL” adalah filem ke 33 terbitan SKOP PRODUCTION yang diarahkan oleh Syafiq Yusof. Syafiq mula bergelar seorang pengarah ketika berusia 18 tahun dengan karya sulungnya SAM ( 2012 ). Kini Syafiq muncul dengan karya keduanya ABANG LONG FADIL di usia 21 tahun. Pengarah muda yang sangat berkaliber.



Abang Long Fadil (2014) Full Movie (cerita penuh)
Tonton Online
Free Download / Muat Turun Percuma

Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

No comments:

Post a Comment