Artikel Menarik

17 August 2009

Kemahiran hantu

Berikut adalah beberapa skill asas yang perlu ada pada seorang atau seekor hantu dalam menyakat manusia-manusia. Tanpa menguasai kemahiran di bawah mereka pasti tidak digeruni dan amat susah untuk menakutkan atau menterkejutkan mangsa. Jadi untuk menguasi kemahiran ini mereka perlu pelajari terlebih dahulu. Macam manusia sekarang kena ada sijil. Jikalau ujian itu tidak lepas. Mereka bukanlah hantu!

Moonwalk Atau Berjalan Tak Jejak Tanah

Mana-mana hantu walau amatur macam mana sekali pun mesti menguasai kemahiran ini kerana ianya merupakan penentu yang awak itu hantu!

Terbang Tanpa Tali
Hanya hantu yang sah sahaja mampu terbang tanpa menggunakan tali atau kabel macam dalam filem tu.

Menukar Wajah Menjadi Hodoh
Bagi menumbulkan rasa seram, seekor hantu mesti mampu menampakkan rupa yang hodoh tanpa bantuan mekap atau topeng halloween yang terdapat di pasaran.

Mengilai Tanpa Serak

Semua hantu perlu menjalani latihan vokal intensif macam kelas akademi fantasi atau kelas-kelas lain kerana untuk mengilai sepanjang malam memerlukan teknik pitching serta falseto tertentu agar suara tidak serak atau batuk semasa menyakat.

Cabut Kepala

Ini bukanlah wajib bagi semua hantu namun kebolehan menanggalkan kepala ternyata memberikan kelebihan dalam sesi menakutkan orang.
Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

4 comments:

  1. ada lagi...
    berani bertelanjang...
    tanpa rasa malu...
    macam toyol tu...heheheh

    ReplyDelete
  2. @Cybernetics Mind - hehe.. mungkin kot.. ahaks!

    ReplyDelete
  3. hahaha...minat giler ko dengan hantu ek.. kenapa? ko ni nak jadik hantu kea?

    ReplyDelete