Artikel Menarik

17 October 2009

Niat itu sangat penting..

Semalam aku telah nyaris-nyaris kena saman dengan pihak polis yang naik kereta peronda sewaktu ku ingin pulang ke rumah kerana mempunyai emergency yang teramat sangat.. Jadi aku telah melanggar banyak lampu merah dengan niat dan tiada niat..

Apabila aku langgar lampu merah dengan tanpa niat kerana untuk sampai ke rumah sahaja.. tidak ada apa-apa berlaku.. masa trafik light akhir sekali aku langgar dengan mempunyai niat untuk melanggar lampu merah kerana lampu itu sememangnya sudah merah telah lama.. aku melihat kekiri dan kekanan.. belakang mahupun depan untuk melihat mempunyai polis mahupun tidak..

Aku lihat tiada kereta peronda mahupon perkara yang membolehkan kena saman.. jadi aku langgar lampu isyarat itu dengan niat yang mendalam sekali..

Tiba-tiba ada, ada siren polis.. aku ingatkan ada apa-apa kecemasan.. nampaknya dia tahan aku.. lalu dia tanya mana nak pi ni.. laju-laju dan tergesa-gesa.. aku kata ada emergency kat rumah.. nasib baik polis yang aku temui itu baik.. cakap punya cakap.. lepas juga akhirnya! hahahah!

Alhamdullilah.. jadi aku terlepas juga daripada kena saman RM300 kalau langgar lampu isyaraat.. betul ke RM300? ataupon RM200? ataupon RM150? aku pon sudah lupa maa sebab aku tidak pernah lagi kena saman sebegitu..
Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

5 comments:

  1. len kali ko ckp la bini nak beranak..haha..errr..da de bini lom??

    ReplyDelete
  2. xpun cakap...ko je yang nak teberanak

    ReplyDelete
  3. @chokio_nia - mana ada bini lagi.. wkawkakwak!

    @mOhd irWAn - aik.. aku laki la.. cam hampeh ja!

    ReplyDelete
  4. pdan mke .ngok la u nie .
    HAHA .

    ReplyDelete
  5. @rockstar - sampai hati cakap camtuh.. sedey la cam nie :( ahaks!

    ReplyDelete