Artikel Menarik

05 January 2011

Apakah Azam Tahun Baru?

Setiap insan mesti memastikan ada azam tahun baru untuk mencapai masa depan yang cemerlang. Kiranya seperti "TARGET" untuk mencapai sesuatu yang lebih bermakna kepada diri sendiri dan pastinya setiap orang mempunyai azam yang begitu tinggi sekali serta berkualiti sehingga yang dikata tinggi hingga mencecah awan!

Tetapi adakah azam tahun baru kita itu dilakukan sempurna seperti tahun-tahun lepas? Ataupun azam tahun lepas masih tidak tercapai lagi? Sehingga bermacam-macam perkara perlu kita tempuhi dengan pelbagai ragam sekeliling? Itu semua perkara biasalah kerana setiap azam kadang-kadang kita minta tidaklah kita dapat tapi kita tetap usaha. Contohnya, kita ingin membeli kereta baru tetapi duit kita belum cukup untuk membeli kereta tersebut. Tapi kita jangan terlalu cepat mudah kalah.

Jadi, mari kita buatkan satu azam baru yang lebih bermakna. Ada sesetengah orang azamnya sungguh bagus sehingga tidak tercapai? Buat apa? Lebih baik kita target dan kita boleh mencapainya dan tidaklah hangat-hangat tahi ayam.

Aku tahu! Kepada pelajar mesti ingin menjadi yang terbaik dan mendapat pointer tinggi serta cerah masa hadapan! Mesti semua orang ingin menjadi yang terbaik di kalang setiap insan pada tahun ini daripada tahun lepas! Jadi apakah azam tahun baru ada? Jom cuba cerita sikit!
Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

2 comments: