Artikel Menarik

22 April 2011

Di Sebalik Makan

Bila sebut pasal makan, semua orang tahu sebab ia satu perlakuan wajib tapi ada juga perkara yang terselindung di sebalik perkataan makan itu sendiri. Apadia? Jom baca di bawah ini!

1) Korang selalu lewat pergi kerja, lewat keluar dating dan lewat sepanjang waktu tapi bila masa makan korang selalunya tak akan terlewat dan tak nak lewat.

2) Makan akan jadi lebih sedap dan menarik bila makan di mana-mana kenduri kerana korang tidak peru keluar sesen pun duit korang tuh!

3) Makan yang paling tak sedap pula ialah makan penampar, penyepak, penendang dan macam-macam pe... lagi kerana korang pasti tidak akan rasa kenyang.

4) Makan hati dengan pasangan, kawan atau bos adaah salah satu contoh makanan yang amat memedihkan. Bukan korang makan hati diorang tapi tension a.k.a bengang dengan diorang.

5) Makan rasuah dan makan duit anak yatim adalah amalan pemakanan sumber haram walaupun ia tidak tergolong dalam najis mughallazah.

6) Walaupun permainan dam haji, chess dan permainan yang sewaktu dengannya menggunakan perkataan makan tapi kita tidak pernah sesekali boleh memasak permainan itu untuk dimakan di waktu petang, siang atau malam.

Banyak sungguh erti makna makan ini jikalau hendak dikaji, cuma ada yang baik dan ada yang buruk. Yang pasti membuatkan kita kenyang dan yang buruk membuatkan kita tidak ada mood dan sesetengah lagi menambahkan mood!
Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

2 comments:

  1. salam kenal.. hehe.. banyak sungguh erti makna makan ye.. hehe

    ReplyDelete
  2. @fuuyoh - mmg byk! cuma x hafal je! haha

    ReplyDelete