Artikel Menarik

26 June 2011

Cara Menaikkan Semangat Orang Yang Patah Semangat

Alaa... jangan la mudah sangat patah semangat. Terlalu awal mengalah ni la punca kegagalan, jadi bila rasa semangat tuh dah patah sama ada diri sendiri atau sesiapa sahaja kena la tolong naikkan balik semangatnya.

IBU
"Da la tuh Farid Kamil, jangan termenung pasal masih tak dapat kerja. Dah kena panggil interview tuh pun kira kamu antara yang terbagus. Cuma belum ada rezeki, kamu kena terus berusaha untuk cari kerja lain. Ibu percaya kamu pasti akan dapat kerja."

KAWAN
"Lisa Surihani, jom keluar... kita pergi tengok wayang, jalan-jalan, aku belanja. Tak guna ko berkurung macam ni pasal pakwe ko tuh. Jom kita sakitkan hati dia pulak, ko kena bangkit. Dia mesti seronok tengok ko susah hati, ko kena buktikan yang ko pun boleh hidup tanpa dia."

PELAJAR
"Sapa cakap kau miskin, sapa cakap orang miskin tak boleh belajar. Cakap kat aku sapa yang berani cakap kau macam tuh? Bawak ku jumpa dia Hazama, selagi aku ada orang pandai macam ko kena terus belajar."

BOS
"Okey, cukup bulan saya naikkan semua gaji pekerja mengikut basic masing-masing. Bulan depan pulak kita adakan family day kompeni. Korang boleh bawak anak bini, dan satu lagi sapa yang saya tengok komitmen sangat bagus terhadap kerja akan diberikan bonus."

DOKTOR
"Encik Shaheizy Sam, walaupun penyakit encik dalam ketegori bahaya tapi jika encik sentiasa bersemangat melawannya dengan bersikap positif mesti boleh diubati. Perkara ini pernah berlaku kepada beberapa orang pesakit saya."

SHAKROIL EWANT
"Aku tahu korang malas baca blog aku sampai habis, yang baca ini pun aku tahu beberapa orang sahaja yang baca entri ini sampai habis dan yang lain-lain ada yang komen terus... tetapi tidak mengapa, janji korang ingat blog aku sudah dan aku amat menghargainya itu."

Korang jikalau ada kawan-kawan, family atau sesiapa sahaja yang di dalam keadaan patah semangat memang tahap kritikal, jangan lupa kondem mereka. Sebaliknya, beri kata-kata yang semangat dan memberi mereka keyakinan yang tinggi supaya tidak putus asa dan patah semangat. INGAT ITU!
Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

6 comments:

  1. hahaa..yang last tu aku skong la...


    komen je terus kan.xbce pon

    ReplyDelete
  2. sya bca smpai habis^^
    klik2 mr nuff kamoo skli...

    ReplyDelete
  3. baca smpai habis! wink3.. ;)
    n.. gud entry!

    ReplyDelete
  4. HEHEHE KITE BACA SAMPAI HABIS ! EHHHH KALAU SEMUA ORNG MAMPU BAGI SEMANGAT GINI KAN BAGUS..XDDER LA AKAN ADA ORANG DOWN !

    ReplyDelete
  5. utk patah gigi ada tak ? hehe..nice entry

    ReplyDelete