Artikel Menarik

03 July 2011

Tanda-Tanda Semakin Tua

Ramai orang yang usia dah meningkat dah nak menjelang senja pun masih mengaku muda. Kalau umur dah tua tuh tetap tua, boleh diorang cakap umur je banyak tapi hati masih muda. Meh lihat tanda-tanda korang tuh dah semakin tua.

1) Yang jelas, rambut korang yang dahulu sama hitam hati lain-lain, sekarnag dah bertukar menjadi rambut dah ada uban tapi perangai yang tak berubah.

2) Korang terpaksa makan kolagen untuk mengelakkan nampak sebarang kedutan, walaupun sikit korang dah risau.

3) Rasa macam semalam je buat parti birthday, tapi tahun ini hari birthday itu datang lagi.

4) "Siapa pakcik kau, bila masa aku jadi pak sedara kau?" Dulu orang panggil abang sekarang ramai pulak yang panggil pakcik.

5) Kawan-kawan seangkatan dan sebaya korang bila tanya lepak kat mana malam ni, kebanyakkannya lepak kat masjid. Korang je masih lepak kat pusat karaoke.

6) Selera makan daging selalu hilang sebab ada gigi yang dah rompong, itu pun masih mengaku muda belia lagi.

7) Bila doktor dah sahkan korang itu ada penyakit tiga serangkai, makan kena pantang, tidur kena jaga, ubat kena ambil ikut jadual.

Itulah tanda korang dah semakin tua, tapi ada sesetengah buat-buat muda padahal dah tualah...
Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

6 comments:

  1. muka budak2 lg..hehe

    sayonara june holla july http://eleventx.blogspot.com/2011/07/berlabuhlah-tirai-june.html

    ReplyDelete
  2. hahahah.. maknanye sy masih mude mudi remaja.. buwekk muntah jap

    ReplyDelete
  3. hehehehehhee..entry nie kalakar...saya suke..tapi yang penting sy masih uda lagik..ehehehe..:p

    ReplyDelete
  4. @saiazuan - siapa dia mka bdk2?

    @nashanadz - haha.. mungkin.. :P

    @syafiqakarim - errr.. ye ke?..

    @Terbang Bersamaku - hehe.. betul tuh! sokong>!

    ReplyDelete
  5. Hihihi ~ Part makan kolagen tu takleh blah. Ade ke? Kihkihkih.. Gigi rompong pulak :) Kalau pakai gigi palsu? Makan daging tak seenak dulu dah huhu ~

    ReplyDelete