Artikel Menarik

09 July 2012

Pasar Malam Waktu Hendak Tutup

Pasar malam waktu hendak tutup? Mesti ramai orang suka pergi. Bukan anda sahaja, aku dengan kawan-kawan aku pun sama jugak dua kali lima macam anda suka pergi pasar malam waktu pasar malam hendak tutup. Anda yang suka itu pasti tahu sebab dan kenapa. Untuk yang mana tidak tahu itu, mari sini aku hendak beritahu kenapa orang suka pergi pasar malam waktu hendak tutup.

1) Pasal peniaga akan jual makanan dengan harga murah. Contohnya nasi lemak seringgit tiga bungkus, padahal harganya sebungkus itu seringgit.

2) Sudah jual murah-murah itu ada pula yang hendak memberi secara percuma lagi. Kononnya hendak bersedekah, padahal makanan itu hendak dihabiskan pasal tidak laku.

3) Senang sahaja nak cari ruang tempat meletak kenderaaan ataupun parking. Kalau tidak kena letak kenderaan jauh-jauh, letih nak berjalan.

4) Dapat elak tambahkan dosa dengan memaki hamun apabila tempat meletak kenderaan / parking tidak ada.

5) Barang banyak sudah habis jadi duit pun selamat la sedikit. Nafsu yang tadi nak makan dan beli macam-macam pun dapat la dikurangkan serta mengelakkan pembaziran.

6) Lalauan dalam pasar tidak ada la sesak sangat dan tidak perlu la bergesel-gesel dengan orang lain serta pencopet yang selalu ada menunggu mangsa.

7) Tidak perlulah ikut kerenah keluarga yang hendak berjalan sampai hujung pasar pasal sudah boleh agak hujung-hujung pasti sudah bungkus barang hendak balik.

Kalau anda tidak percaya anda boleh pergi ke pasa rmalam diwaktu hendak habis ataupun hendak tutup pasti kemungkinan anda akan mendapat percuma ataupun dengan harga murah iaitu setengah harga atau sebaliknya. Kalau nasib anda malang dan selalu target hendak pergi selalu waktu hendak tutup dan kemungkinan anda berjumpa dengan kerak sahaja kerana selalunya kedai yang sedap akan habis dan yang tidak sedap akan ada disitu. HAHA!
Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

4 comments:

  1. wah leh buat nih..hahaha..x pernah lak pergi time dah nak ttup.gud info.ngee

    ReplyDelete
  2. hahahaha , ye ke ? tak tau la pulak .bagus ni .:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye putryteya . cuba pergi tengok nanti . pasti ada punya . :P

      Delete