Artikel Menarik

02 December 2013

Balada Pencinta (2013) Full Movie - Tonton Online


Sinopsis Filem Balada Pencinta (2013)

Filem yang mengisahkan tentang cinta yang terhalang di antara Amir dan Aisyah akibat perbezaan darjat dan kedudukan mereka.

Amir berusia lewat 20an, seorang bekas ahli kumpulan kongsi gelap yang ingin memulakan hidup baru. Dia menggunakan bakat menyanyi dan bermain gitar yang ada pada dirinya untuk mencari rezeki dengan menjadi seorang pemuzik jalanan atau Busker. Dia mahu menutup kisah silamnya sebagai gangster, sehingga mengabaikan ibu dan adiknya di kampung. Kesedaran dan kisah ini bermula apabila ibunya menghembuskan nafas yang terakhir.

Amir memulakan hidup barunya menjadi Busker, sebagai permulaan dia menumpang di rumah kawan baiknya, Majib. Pada suatu hari selepas membuat persembahan, Amir telah ditegur oleh seorang gadis cantik bernama Aisyah.

Aisyah adalah seorang gadis yang amat meminati seni dan merupakan anak orang kaya. Dari perkenalan pertama itulah hubungan Amir dan Aisyah semakin hari semakin mesra dan telah menerbitkan rasa cinta di antara mereka berdua.

Namun cinta mereka yang baru berputik itu bertukar menjadi rumit apabila ibu bapa Aisyah sudahpun merancang perkahwinan Aisyah bersama dengan Boy, anak dari sebuah keluarga kaya dengan harapan ingin mengembangkan perniagaan kedua–dua keluarga mereka.

Aisyah sebenarnya ingin merasa nikmat hidup bercinta bersama² lelaki yang menjadi pilihan hatinya sendiri. Dahulu dia mempunyai seorang teman lelaki mirip Amir, namun lelaki itu telah meninggal dunia dalam satu kemalangan jalan raya.

Di pengakhiran cerita, berlaku satu pergaduhan besar di antara Amir yang dibantu oleh kawan-kawan gangsternya yang lama dengan Boy, tunangan Aisyah bersama kuncu-kuncunya. Kisah ini berakhir dengan 'happy ending' dimana Amir bahagia bersama Aisyah manakala Boy ditahan oleh pihak berkuasa.

Tarikh Dikeluarkan : 24 Oct 2013
Bahasa : Malay
Subtitle: -
Genre : Drama
Masa Filem : 100 minutes
Pengarah : Khir Rahman
Pelakon : Johan Asari, Siti Saleha, Iedil Putra, Miera Leyana


Balada Pencinta (2013) Full Movie (cerita penuh)
Tonton Online
Free Download / Muat Turun Percuma

Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

No comments:

Post a Comment