Artikel Menarik

14 August 2009

Cara Mudah Kuruskan Badan

Bila bercerita pasal nak kuruskan badan ni macam-macam petua orang bagi. Kat pasaran pun ada pelbagai produk yang boleh menguruskan badan. Tapi bagi sesetengah orang tu macam-macam cara dah cuba tapi tak jalan jugak. Jadi ni nak bagi tips sikit.

Bersenam
Memang la korang dah biasa dengar nasihat ini tapi cara aku lain. Apa kata lepas ni korang tak payah naik kenderaan nak pergi kerja. Jalan kaki sahaja. Kan ke jalan kaki itu satu senaman. Gerenti seminggu selepas itu kurus la badan. Itu pun kalau korang bernafas lagi la.

Kawal Makan
Bukan macam yang selalu korang dengar tu. Kawal makan aku ni ialah jangan tengok makanan langsung. Lapar minum air. Kalau ternampak gak makanan dan tak tahan nak makan gak, balut mulut tuh dengan selotape. Ha... baru tak boleh makan. Lepas sebulan bukan setakat kurus malah tinggal tulang.

Ambil Ubat
Terutama ubat yang selalu bagi berak-berak. Makan sikit je berak, makan sikit je berak. Gerenti selepas itu melepek la korang. Terasa kampus perut wa cakap lu.

Balut Badan Korang Sendat-Sendat
Jangan tidak boleh bernafas pulak kang jadi masalah lain pulak dah. Jangan balut macam nangka sebab kat kampung aku dia orang balut nangka longgar je. Hah.. bila dah balut tuh jangan makan pulak. Gerenti dua hari arwah.

Jangan Jadi Gemuk

Kalau korang tak gemuk, tak payah susah-susah nak kurus. Macam mana tak nak gemuk? Laa.. rujuk la balik petua aku bagi kat atas ni.. kan ke senang.
Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

2 comments:

  1. Satu lagi...berpuasa..
    Dah nak dekat bulan ramadhan nie..eloklah kite menahan lapar dan dahaga..

    ReplyDelete