Artikel Menarik

30 August 2009

Keluargaku beli rumah baru

Pagi tadi selepas sahur, aku ingatkan nak tidur sebentar, tiba-tiba dikejutkan oleh mak aku.. supaya suruh mandi kerana ingin balik kampung sekejap untuk melihat rumah yang baru dibeli. Ciri-ciri rumah itu ianya rumah berkembar, satu tingkat sahaja, macam rumah teres satu tingkat. Dalamnya seperti rumah-rumah biasa sahaja kot. Aku pon tidak berapa nak pasti pulak.

Disambungkan cerita tadi, lalu aku pon terus bangun dengan kesejukan ditambah pula dengan air yang begitu sejuk di pagi hari disebabkan semalaman hujan. Macam duduk dalam salji gitu!.. Selepas mandi, keluarga ku bertolak lah pergi ke kampung iaitu di Kemunting, Perak. Maksud aku, aku beli rumah disitu, kampung aku di seluruh negeri Perak.. hehe..

Harganya rumah itu boleh lah tahan dalam RM120,000 kot.. aku pon tidak berapa pasti, tokey rumah itu kata, rumah ini tahun depan naik lagi RM20,000... HUYOOOI!! dalam setahun naik begitu banyak meh??? biasalah dunia makin maju serta moden, ramai hendak beli rumah, jadi rumah macam gini begitu mahai la nampaknya.

Selepas itu, rumah itu baru dalam pembangunan, dalam akhir tahun ini kemungkinan siap rumah itu, ataupun paling lambat pon bulan 3 tahun depan. Kalau tahun depan siap, raya tahun depan di sana la nampaknya.. hahaha!

Rumah itu dekat sahaja dengan rumah Pak Tih ku, hanya beza taman sahaja tapi satu taman juga. Maksud aku, berbeza nama taman tapi satu kawasan taman.

Tapi lambat lagi nak pindah, tunggu ayahku pencen dahulu.. hahaha!
Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

4 comments:

  1. ahah!
    xpe!
    nnti siap la umah tuh!~
    sab0 k!~

    ReplyDelete
  2. @♥chentaMAYA™ - tgh tunggu la nie.. x sabo dok umah baru.. haha!

    ReplyDelete
  3. apakah maksud berbeza nama taman dalam satu kawasan taman? hak3!

    ReplyDelete
  4. @~@k1 is @utuMn!~ - entah.. aku pon naik pening.. kekekek..

    ReplyDelete