Artikel Menarik

01 October 2009

Ribut? Gempa Bumi? Tsunami?

Kemungkin internet jadi lembab disebab perkara ini kot yang berlaku sekarang.. kesian juga aku melihat mangsa-mangsa yang terlibat ini.. macam hendak pergi menolong, tetapi akan daya.. yang berlaku di Indonesia, Amerika Syarikat serta lain-lain tempat aku tidak berapa pasti.. hehe.. teruk tuh..

Mungkin dunia hendak akhir zaman.. siapa tahu? sebab benda ini berlaku lagi teruk dan teruk serta teruk dari sebelum-sebelum ini.. dan aku doakan supaya Malaysia dijauhkan daripada malapetaka yang dasyat itu.. semuanya kuasa Allah S.W.T. yang hendak menguji kita dan menghapuskan dosa-dosa besar yang dilakukan oleh orang yang tidak bertanggungjawab..

Dengan cerita dekat tempat aku ini iaitu di Georgetown, Penang berlaku gegaran.. tapi aku tidak rasai lagi.. mereka katakan buat masa sekarang iaitu dalam pukul 11.30 p.m. - 12.00 p.m. berkemungkinan tsunami akan berlaku di sini.. dengar macam gerun juga.. takut habis satu penang dia sampai.. tetapi harap-harap tidak berlaku perkara sebegitu..

Bermacam-macam malapetaka berlaku sejak akhir-akhir ini.. adakah disebabkan dengan sikap kita yang sering lalai dan melakukan maksiat di merata-rata tempat? Kemungkinan juga disebabkan itu..

Tetapi apa-apa pon benda yang wajib jangan ditinggalkan bagi setiap umat Islam.. nak online-online juga tetapi ingat tentang perkara wajib supaya tidak mendapat kemungkaran daripada Allah S.W.T....

Apa-apa pon berilah sedikit bantuan.. paling serius pon hulurkan simpati kepada mereka.. kerana ini juga mendapat pahala yang begitu banyak menolong orang di dalam kesusahan.. betul atau tidak? aku pon tidak berapa pasti nie.. hehehe!!!
Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

6 comments:

  1. errr..insaf plak bace entri ne..T_T

    ReplyDelete
  2. @chokio_nia - insaf? baguslah.. hehe :P

    ReplyDelete
  3. hmm kat kolej mase 2 rmai y terase gegarannyer..
    tp sy xrs plak..huhu..tkot..

    ReplyDelete
  4. @ziha - hehe.. same la.. ada org rase.. ade yang x rase.. :D

    ReplyDelete
  5. Semoga Allah Swt memberi ujian dan cobaan pada umatnya yang beriman.
    Semoga Allah Swt memberi kesabaran, keimanan dan ketabahan pada orang yang beriman.
    Hanya pada Allah Swt kita bersujud,
    Hanya pada Allah Swt kita akan kembali ( mati )

    ReplyDelete
  6. @lover - semoga doa2 mu itu diberkati Allah s.w.t.

    ReplyDelete