Artikel Menarik

30 August 2010

Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Ke-53

Hari ini kita telah menyambut kemerdekaan yang ke-53 sudah. Ditambah pula kemerdekaan yang ke-53 ini dalam bulan ramadhan iaitu bulan puasa.

Kita perlu ingat sejarah apa yang telah berlaku sebelum kemerdekaan supaya nilai-nilai murni dapat di abadikan di dalam darah-darah pemuda baru negara Malaysia ini tetapi banyak remaja sekarang ingat merdeka sahaja! merdeka dari segala-galanya sampai banyak benda yang dibuat seperti perkara yang di larang dan perkara baik ditinggalkan. Di samping pula pada bulan ramadhan yang mulia ini. Bukan ini melakukan perkara kebaikkan malahan melakukan pula perkara-perkara buruk.

Aku bukan nak berleter ka apa. Setelah aku lama menghilang banyak perkara aku lalui dan aku sendiri kadang-kadang terjebak.

Apa-apa pon, nak sambut merdeka itu sambut juga tetapi jangan lupa solat sunat terawih sebelum nak pergi lihat bunga api di dataran mahupun padang-padang yang adakan pertunjukkan bunga apa!

Jadi disini aku ingat mengucapkan "Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Ke-53" buat semua rakyat Malaysia! Jauhi dari penjajah dan segala jajahan dari hati ke minda!
Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

No comments:

Post a Comment