Artikel Menarik

15 July 2011

Kahwin Pun Susah

Ye ke? Ada yang kata ye, ada yang kata tidak. Takpe laa... ye atau tidak kahwin tetap kena kahwin tapi nak tau jugak kenapa ada sesetengah pihak kata kahwin pun susah.. jom kita bawah dekat bawah ini yer!

1) Kad jemputan kahwin habis dihantar kat kengkawan, saudara mara tapi yang datang tak ramai pun.

2) Bila dahkahwin dua tiga tahun, orang pulak sibuk bertanya bila nak dapat anak.

3) Makin nak kahwin makin duit tak cukup, nak beli barang buat hantaran la, itu la, ini la... sampai kena berhutang dengan bank dan senyap-senyap dengan ceti mahupun along(yang ini bahaya)

4) Bila dah ada anak macam-macam nak kena fikir. Nak kena ada rumah sendiri, belanja anak, kereta nak kena tukar besar sikit pasal tak muat dah.

5) Laki buat hal la pulak. Dibiarkan balik lambat, dia pasang spare part. Pening kepala nak fikir pasal lelaki, kena fikir perangai anak dan terfikir-fikir hal spare part laki sekali.

6) Suka nak bersikap terlalu adil pada keluarga mak bapak, keluarga mentua dan keluarga sendiri. Tak dengar kata suami dikata derhaka tapi bila mak bapak atau mentua merajuk pun rasa bersalah tetapi mesti taat kepada suami... itu yang penting..

7) Bila dah kahwin, nak berblogging lama-lama sangat pun dikata orang dah tak sesuai. Padahal tak sesuainya pada masa bukan usia... maklumlah banyak masa untuk menguruskan rumah tangga tapi berblogginglah di waktu terluang. Kan boleh!

Itu semua terpulang dan terletak kepada korang sendiri dan korang yang patut memikirkan setiap masalah dan perlu diselesaikan dengan sendiri jikalau mampu. Kalau tak mampu mintak nasihat daripada pihak-pihak yang tertentu.
Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

1 comment: