Artikel Menarik

04 August 2012

Cara Hendak Memutihkan Gigi

Gigi kuning dan sudah berkarat? Eee... jangan risau atau gundah-gulana lagi, kerana kini aku telah berjaya mencipta cara-cara bagaimanakah hendak memutih gigi yang karat dan agak kekuningan itu secara sempurna. Disini ada cara hendak memutihkan gigi yang perlu anda ikut suapaya gigi anda putih bersih sendiri hendaknya...

NOMBOR ENAM
Biasanya anda akan gunakan ubat gigi sedikit pada berus gigi pada setiap hari tetapi kesan pemutihannya lambat. Apa kata anda bubuh kapur kasut unutk mempercepatkan proses pemutihan gigi.

NOMBOR LIMA
Biasanya orang selalu berkumur dengan bahan pengkumur mulut tetapi kesan yang lebih cepat akan anda perolehi jika berkumur dengan cecair peluntur warna.

NOMBOR EMPAT
Anda jugak boleh memutihkan gigi dengan cara mengecat tetap dinasihatkan jangan menggunakan cat air.

NOMBOR TIGA
Liquid paper juga boleh digunakan untuk memutihkan gigi seperti yang korang tahu ia boleh memadamkan kesan hitam atau kotoran pada kertas.

NOMBOR DUA

Chewing gum ataupun gula-gula getah selain sedap dikunyah, ia boleh jugak ditepek pada gigi korang yang berkarat itu.

NOMBOR SATU
Kalau payah sangat, anda cabut semua gigi. Selepas itu, anda gantikan dengan gigi palsu, habis cerita. Mudah kan? Hahahaha....

Beritu perkara di atas ini cara paling berkesan untuk memutihkan gigi bak kata orang ialah petua yang amat mujarab tetapi kemungkinan terdapat kesan sampingan. HEHE! Jadi hati-hatilah jikalau menggunakan petua, cara, tips di atas ini supaya untuk mmenjadi lebih selamat...
Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

16 comments:

  1. Waaa.... Tips ni bagus dipraktikkan... Ha ha ha ha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha. sila cuba dan rasainya sendiri...

      Delete
  2. eh , tak payah dah . gigi saya dah putih . hahha . errr

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha. cubalah tengok. mana nak tahu jadi lagi putih :P

      Delete
  3. Replies
    1. haha. tips ini mempercepatkan proses :P

      Delete
  4. menganjing anjing je hahahahaha...ingat kan boleh buat petua huhuhuh bikin rugi je hahahahhaha

    ReplyDelete
  5. aku suka nomber satu tu wakakakakaka

    ReplyDelete