Artikel Menarik

10 November 2012

Di Sebalik Harimau Bintang

Kali ini aku hendak memperkenalkan sejenis lagi haiwan yang jarang-jarang dapat dilihat dan seboleh-bolehnya tidak mahu dilihat kecuali di zoo sahaja kepada anda...

1) Harimau bintang memiliki corak bertompok gelap pada kulitnya untuk penyamaran walaupun ia bukanlah bekerja sebagai ejen perisik.

2) Ia mampu membawa binatang buruannya ke atas pokok untuk mengelakkan daripada dirampas haiwan lain. Ini bermakna ia bukanlah memanjat pokok untuk mencuri rambutan.

3) Corak pada kulit harimau bintang adlaah berbeza dengan yang lain seperti cap jari manusia. Tetapi itu tidak bermakna ia boleh digunakan untuk mesin pengesahan cap jari.

4) Harimau bintang adalah haiwan maging iaitu makan daing tetapi ia tidak sekali-kali memakan daging masak kurma ataupun dading rendang di Hari Raya.

5) Walaupun namanya harimau bintang, ia bukanlah seorang bintang pujaan ramai ataupun pernah menaiki kapal angkasa dan pergi ke bintang.

Harimau bintang ini anda mungkin dapat dilihat melalui zoo dan corak pada badannya amatlah cantik kerana bertompok-tompok. Anda mungkin sudah kenal dengan harimau bintang ini kan? Siapa yang tidak tahu harimau bintang? Sila komen di bawah ini dengan segera.. HEHE!
Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

2 comments:

  1. No 5 tak boleh blah..! hahhahaha..bintang pujaan..=D

    ReplyDelete