Artikel Menarik

11 November 2010

Panduan Menyanyi Bila Suara Tak Merdu

Keinginan untuk menjadi penyanyi bukanlah kemahuan semua orang tetapi kemahuan untuk menyanyi adalah keinginan semua orang. Sedap tak sedap nyanyian itu belakang cerita. Panduan kali ini menyentuh bab menyanyi bagi orang yang suara agak kurang sedap dan merdu. HEHE!

1) Tak usah la nak menyanyi waktu cuaca mendung, kalau mendung tu tiba-tiba cuaca bertukar menjadi hujan kompom korang yang dipersalahkan.

2) Menyanyilah dalam kelompok orang yang ramai kerana takde sapa pun nak kutuk atau ambil kisah kalau suara tak sedap.

3)
Miming je sambil pasang radio atau CD penyanyi asal.

4) Korang menyanyi dalam nada yang paling perlahan di mana korang sorang je boleh dengar suara korang.

5) Pergi ke suatu tempat yang tiada orang, pastu korang menyanyi la puas-puas kat situ. Korang nak melalak dan melolong pon takde sapa nak marah.

6) Kalau tak boleh menyanyi sangat itu. Baik korang jangan nyanyi lagi senang. Buat malu diri sendiri je nanti.

Itulah panduan jikalau korang nak ikut. Senang bukan? Bukan susah mana pon!
Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

2 comments:

  1. saye sedar suare saye x sedap. hehe

    ReplyDelete
  2. @natasha MDG - eh.. macam majok je? hehe :P

    ReplyDelete