Artikel Menarik

07 November 2010

Tips Melepasi Roadblock Semasa Menaiki Motorsikal

Di sini aku ada beberapa tips untuk melepasi roadblock jikalau korang naik motorsikal. Senang sahaja jikalau motor anda standart kalau yang modified motor di pasang paip bising (chamber) itu aku tidak pastilah. Kalau modified dalam-dalam ataupun stripe yang agak sempoi itu. Insyaallah boleh terlepas jikalau ikut beberapa tips ini.

1) Beri signal ke kiri jikalau polis menahan korang dan matikan enjin selepas itu supaya boleh lihat budi bahasa korang untuk memberi kerjasama adalah baik.

2) Jangan jikalau ternampak roadblock korang lagi pulas throttle. Nampak sangat korang nak lari atau blah dari roadblock itu.

3) Jikalau korang takut sangat kepada polis itu, janganlah sampai u-turn di hadapan roadblock itu. Jikalau polis itu hambat dan dapat korang. Nayalah!

4) Kepada motor yang modified yang nampak secara terang-terangkan itu. Cuba slowtalk dengan mereka. Ikut nasib la, lepas-lepas. Jikalau tak lepas, tak lepas laa.

5) Satu tips paling best, jikalau takut kena tahan. Janganlah modified motor anda itu. Daripada modified abeh ratus-ratus baik ambik motor CC besar. Lagi best, polis pon tak tahan.

Itu sahaja aku nak bagi tips yang agak berguna jugalah kepada korang dan juga aku. Sebab aku selalu gak buat benda-benda sebegini dan aku juga biasa kena saman sebab secara terang-terangkan motor nampak modified.
Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

No comments:

Post a Comment