Artikel Menarik

10 November 2011

Ping-o-Matic!

Ping-o-Matic! atau disebut pingomatic secara amnya ialah sebuah laman website yang memyediakan perkhidmatan percuma untuk para blogger untuk ping posting ataupun entri pada blog di dalam search engine(enjin carian) seperti Google Blog Search, My Yahoo!, Weblogs.com, Feed Burner dan lain-lain lagi enjin carian yang popular.

Dengan menggunakan Pingomatic ini, kemungkinan besar pagerank(peringkat halaman) anda akan menaik tinggi secara berperingkat-ringkat kerana kemungkinan besar sesetengah blogger lain menggambik posting / entri itu dan backlinkkan ke blog anda.

Ada juga sesetengah post di dalam blog anda yang keywords(kata kunci) yang sedang hangat di dalam enjin carian tidak dapat detect posting / entri anda itu dan menyebabkan kekurangan pengguna / pelawat di dalam blog anda. Jadi gunalah laman ping untuk menaikkan blog anda di dalam search engine(enjin carian) di atas sekali.

Adakah anda pernah menggunakan laman ping yang lain? Jikalau ya! Baguslah kalau sebegitu rupa dan yang ini untuk sesiapa yang tidak tahu mengenai Pingomatic ini sahaja dan kemungkinan juga Ping-O-Matic! ini ramai orang gunakan services(perkhidmatan) ini berbanding dengan yang lain. Maaf kalau tersilap.

Walaubagaimanapun, kepada sesiapa yang tidak pernah ping posting di dalam blog, anda amat di galakkan menggunakan Ping-O-Matic! ini untuk anda ping posting anda supaya berada didalam search engine(enjin carian) dan blog anda akan berada di dala beberapa keywords(kata kunci) pengguna lain sedang mencari seperti di dalam Google Search.

Semoga berjaya!
Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

No comments:

Post a Comment