Artikel Menarik

16 September 2011

Tanpa Sedar Korang Sebenarnya Merbahaya

Berikut adalah keadaan luar sedar yang berlaku kat diri korang yang secara tak langsung membawa pengaruh luar biasa bahayanya kepada orang lain.

1) Korang bawak kereta macamlah korang tuh pelumba Formula One dan lebih parah sebab menganggap jalan raya tu litarnya.

2) Korang minum alkohol sampai memudaratkan diri tuh lantaklah tapi bila masih tak sedar diri nak bawak kereta dan pandu macam ...tut... (boleh isi sukahati dengan perkataan yang sesuai).

3) Memang tak kisah dengan tahap kesihatan diri tapi tengoklah orang sekeliling. Tak pasal-pasal jadik pengguna pasif yang kemungkinan boleh kena dek asap rokok korang tuh.

4) Makan pisang pastu selamba saja buang kulitnya merata-rata. Takdak kesedaraan sivik satu hal, boleh menyebabkan orang jatuh tergolek dah tentu.

5) Melintas rel kereta api... yang ini dah sah-sah merbahaya kepada nyawa sendiri. Tak tahu nak kata apa dah dengan orang macam nih...

Setiap pembuatan haruslah dimulakan dengan niat tetapi kalau kes seperti di atas ini mereka main bedal je... mereka fikir mereka selamat padahal tidak...
Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

3 comments:

  1. hello, nice blog you have, i am thinking you might like to exchange link with me so i can visit you everyday if i have my time, if you want to please visit back here and comment on the exchange link section so i know, thanks! http://literasura.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. pengguna pasif lg berisiko kna sakit..org mrokok ne ptut kna sunat 2x haah

    ReplyDelete