Artikel Menarik

27 October 2011

Impian Seorang Pembeli

Sebagai pembeli ramai yang ingin sesuatu yang menarik dari peniaja ataupun penjual. Hasil kajian ke atas 28000 rakyat malaysia seratus peratus respons diorang sama seperti...

1) Beli barang tapi tak payah bayar, bunyi macam janggal tapi inilah impian dorang. Main ambik je barang tak payah bayar apa-apa.

2) Setiap pembelian ada hadiah misteri, walaupun sebuku sabun mandi mesti ada hadiah disertakan. Hadiah pulak lebih tinggi nilainya dari nilai pembelian itu sendiri.

3) Walaupun membeli dua biji gula-gula yang berharga 10 sen tapi layanan yang diberikan peniaga lebih kurang dengan layanan yang diberikan oleh dayang-dayang di istana.

4) Dengan harga yang murah maka barangan yang dibeli sama banyaknya dengan barangan yang ada dalam kedai tersebut. ebagai contoh dengan membayar rm2 ringgit, dapat borong satu kedai seliper Jepun.

5) Peniaga bernaiaga dengan jujur dan ihlas, tiada sebarang unsur penipuan dan subahat dalam proses jual beli. Baru la berkat sikit hidup.

6) Walaupun namanya pasar sama ada pasar malam atau pasar basah akan tetapi persekitarannya seperti di hotel lima bintang, siap ada penginapan sementara menunggu ayam ditimbang.

Begitulah harapan seorang pembeli kepada penjual iaitu dengan harapan setinggi gunung supaya pembeli merasa dihargai dan menyukai kepada penjual tersebut.
Tinggalkan KOMEN dan LIKE FACEBOOK tanda SOKONGAN anda!

No comments:

Post a Comment